Per september 2019 stoppen de enkelvoudige ISDN1 en
meervoudige ISDN2 diensten.
De grotere ISDN 15 – 30 diensten worden nog tot minstens
begin 2021 ondersteund.
Bij het beëindigen van ISDN stopt de oude telefoniedienst en
heeft het vaak ook invloed op de werking van een alarm, deurbel, intercom of
overige apparatuur, zoals een frankeermachine.
Het alternatief is VoIP
VoIP
betekent Voice over IP en hierbij belt u over een internetverbinding. Bellen
over internet biedt de voordelen dat u als ondernemer niet meer locatie
gebonden bent, de telefonie kunt koppelen aan andere applicaties en een
overstap naar VoIP vaak ook nog kostenbesparend kan zijn. Tevens geeft Systemec
VoIP onder andere toegang tot extra functionaliteiten zoals opnamefunctie,
API’s, status gebruikers inzien, belgroepen opzetten, vast-mobiel integratie,
adresboek altijd binnen handbereik enhet toevoegen van chatdiensten.
Een hosted VoIP oplossing werkt voor het gevoel als een
traditionele telefooncentrale.
U kunt namelijk zelf bepalen waar een gesprek uitkomt en
hoe er binnen de onderneming wordt gebeld. Denk hierbij aan het instellen van
tijdschema’s, keuzemenu’s, eigen interne nummers of het uitbellen met
bijvoorbeeld een gezamenlijk nummer.
Bij VoIP zijn alle lijnen zelf in eigen beheer. Is er een
collega afwezig, dan kan snel en eenvoudig een doorschakeling worden geregeld,
middels het gebruik van de eigen portal.
Twijfelt u over een gesprek, dan worden gesprekken
standaard tot 14 dagen bewaard en opgeslagen als een MP3 bestand.
Ook biedt VoIP de VaMo koppeling. VaMo staat voor Vast op
Mobiel en betekent het toevoegen van een mobiele aansluiting aan een virtuele
centrale. Hierdoor kunt u een doorschakeling creëren van of naar uw mobiele
nummer, net als bij het gebruik van een vast toestel binnen uw VoIP omgeving.
Overige functies, zoals het uitbellen met een vast of
intern nummer, zijn ook mogelijk.
Wij geven u graag een eerlijk advies, inclusief een
demonstratie en testomgeving.
Daarom nodigen wij u graag uit voor een persoonlijke
demonstratie van onze Systemec VoIP dienst Xelion.
Niet zeker of u nog gebruikt maakt van ISDN? Dan is dit
meestal te achterhalen op de factuur door een ISDN omschrijving, bijvoorbeeld
ISDN2.
Wacht niet tot september met overstappen, omdat een
huidige aanbieder de telefoonnummers moet vrijgeven bij nummerbehoud.
Interesse in een demo of in Systemec VoIP?
Neem dan
contact met ons op.