Op 14 april 2017 kondigde KPN het einde aan van ISDN.
Per september 2019 stoppen de enkelvoudige ISDN1 en meervoudige ISDN2 diensten.
De grotere ISDN 15 – 30 diensten worden nog tot minstens begin 2021 ondersteund.
Bij het beëindigen van ISDN stopt de oude telefoniedienst en heeft het vaak ook invloed op de werking van een alarm, deurbel, intercom of overige apparatuur, zoals een frankeermachine.
Het alternatief is VoIP.
VoIP betekent Voice over IP en hierbij belt u over een internetverbinding.
Bellen over internet biedt de voordelen dat u als ondernemer niet meer locatie gebonden bent, de telefonie kunt koppelen aan andere applicaties en een overstap naar VoIP vaak ook nog kostenbesparend kan zijn.
Tevens geeft Systemec VoIP onder andere toegang tot extra functionaliteiten zoals opnamefunctie, API’s, status gebruikers inzien, belgroepen opzetten, vast-mobiel integratie, adresboek altijd binnen handbereik en het toevoegen van chatdiensten.
Bij Systemec helpen wij u graag bij de overstap van ISDN naar Systemec VoIP in combinatie met de gewenste functionaliteiten.
Wilt u meer weten over onze diensten of een demo, neem dan gerust contact met ons op.