Systemec filtert virussen, spam en andere ongewenste berichten, voordat deze de mailbox van een gebruiker bereiken. Deze filter zorgt ervoor dat meer dan 99,5% van de spam wordt tegengehouden.
Deze e-mail gateway is standaard actief voor klanten die gebruik maken van de Systemec e-mail en Systemec Virtueel Kantoor.
Deze dienst is bedoeld voor klanten met een eigen mailserver, waarbij de filtering van spam en virussen centraal door Systemec verzorgd wordt.
Instellingen
De filters kunnen op maat worden ingesteld, welke zelfstandig via een webportal beheerd kunnen worden. Hierbij is het ook mogelijk om elke gebruiker zijn eigen quarantaine mailbox aan te bieden, waarbij mail wordt geplaatst die dubieus is. De volgende instellingen zijn per domein aanpasbaar:
- Instellen filters: gewicht voor tag, quarantaine en direct verwijderen;
- Mogelijkheid instellen quarantaine box per gebruiker;
- Bij dubieuze mail een "tag" aan onderwerp toevoegen;
- Bij dubieuze mail deze forwarden naar 1 centraal adres;
- Eigen blacklist afzenders;
- Eigen whitelist afzenders.
Rapportage
Via de beveiligde webinterface zijn de statistieken te raadplegen:
- Totaal aantal gescande berichten;
- Aantal geblokkeerde spamberichten;
- Aantal geblokkeerde virusberichten;
- Aantal berichten welke in een Quarantaine box zijn gezet:
- Aantal berichten dat een kenmerk hebben meekregen.
Ook kunnen diverse e-mail rapportages worden samengesteld, zoals de top e-mail ontvangers.
Verder heeft de domeinbeheerder ook de mogelijkheid om de logfiles van alle ontvangen mail in te zien waarin duidelijk de actie per e-mail staat gespecificeerd.